|
 |
|
Genväg till: |
HJÄÄÄÄLP!!
ChristineK
|
HJÄÄÄÄLP!!
den 11 mars 2008
Jag har en sony ericsson k610i. Igår hände det tyvärr en olycka , den ramlade ner i ett glas med saft . :S mobilen funkar idag, men är helt suddig display, Dimmigt typ. och jag har hört att man ska kunna byta skal till dessa mobiler. så då måste skalet gå och ta bort, Men jag får inte bort det. Är det någon som vet hur man får bort det ? TACKSAM FÖR SVAR!
|
Ironghost
|
SV: HJÄÄÄÄLP!!
den 11 mars 2008
Om du inte torkar kretsar/motstånd i den så kommer den troligtvis att pajja om någon vecka pga oxidation. Köp torx t6 och skruva upp den. Det räcker nog med att skölja av skalet då du plockat bort det med hjälp av torx-skruvmejseln..
0706326756 mattiasnordiin@gmail.com xscott90x@hotmail.com
|
andnewman
|
den 11 mars 2008
Eftersom det var saft så måste du rengöra hela kretskortet från beläggningar som har uppstått. Det gör du enklast med elektronikrengörningssprit. Sockret i saften är i grunden kol, kol leder ström. Efter ett tag så kommer sockret att brytas ner till någon typ av kolsammansättning som börjar leda ström, och då är din telefon färdig för elektronikuppsammlingen.
Beer goes in the mouth! http://www.firefoxmy...
|
ChristineK
|
den 12 mars 2008
Nu har jag öppnat mobilen och gjort rent precis allt där i. Men nu är det ett problem, det är att de inte går att ringa eller sms. Står bara " Endast nödsamtal " . Vad kan det vara för fel nu ? och vad kan jag göra åt det om det går att göra nånting åt det ? TACKSAM FÖR SVAR SNABBT!
|
vicke_cool
|
den 12 mars 2008
du kan ha kommit åt antennen när du bytte skalet... testa att byta sim kort och återställ mobilen totalt.
Har just nu: Nokia 5230, 6220c, SE K850i, LG KC910 Renoir ...
|
Ironghost
|
den 12 mars 2008
Som vicke säger så har det nog att göra med antennen eller simkorts delen. Prova att vicka på kontakten som antennen sitter fast i(om det finns någon). Det kan hända att sockret har stelnat och gör så att inga/för lite signaler når fram till själva telefonen. Annars har nog antennen, eller hela mobilen pajja (eventuellt!!) och ja..
0706326756 mattiasnordiin@gmail.com xscott90x@hotmail.com
|
ChristineK
|
den 12 mars 2008
Okej. Men jag ren gjorde mobilen och allt ca; ett dygn efter att det hade hänt. och redan innan det gick det inte att ringa eller smsa.
|
ChristineK
|
den 12 mars 2008
Och telefon funkar utmärkt, Ladda , kamra och alla andra funktioner, Men det ända är att det inte går att ringa / smsa.
|
frank_pe
|
den 18 mars 2008
Ditt SIM-kort kanske gick sönder vid olyckan ...har du testat med andra och att byta från 3G till GSM läge? Har du senaste firmware (R8BE001 CID52) annars kanske en uppgradering hjälper ...i värsta fall kanske detta annars är sista lösningen: http://www.daydeal.c...
Sony Ericsson K770i, programvaruversion: R8BE001
|
nachos
|
den 18 mars 2008
är du säker på att du inte har offline läge brukar stå sådär när jag försöker ringa i offline läge. annars kan du ju testa lägga den i t-röd för att få bort all fukt och sånt i den
i450
|
|
Nytt inlägg i tråden
|
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
|
|
|
|
|
|
|
|
hänt: forum
Sök i våra forum
Senast i forumet
Visa fler nya inlägg »