|
 |
|
Genväg till: |
Fel - pga mjukvaruversionen?
MickeK
|
Fel - pga mjukvaruversionen?
den 4 januari 2007
Fick min N73:a för en månad sen, upptäckte ett fel på den så den fick åka på service. Fick en ny telefon häromdagen, men dessvärre verkar den ha samma fel också. Telefonen stänger nämligen av sig mitt under samtal och startar om sig själv. Väldigt konstigt! Någon mer som har haft samma fel? Upptäckte häromdagen även en bug i kalendern. Har skrivit in vissa möten i kalendern, men nu när man går in på det specifika datumet visas endast en blank skärm. Är man dock i månadsvyn och står på det datumet dyker den lilla rutan upp med mötestiderna ändå. Kan alltså inte ta bort dessa.... Någon som har någon lösning på något av problemen? Har inte större lust att lämna in denna igen för att ytterligare vänta en månad på en ny... /Micke
|
Zorceus
|
SV: Fel - pga mjukvaruversionen?
den 5 januari 2007
Antar att du redan prövat med att byta simkort i den? /Jimmie
|
MickeK
|
den 5 januari 2007
Ja, det har jag gjort och dessvärre låg inte felet där! Någon annan som har någon aning eller förslag på lösning? /Micke
|
Samir
|
den 5 januari 2007
Har du provat att uppdatera den från Nokias hemsida?? www.nokia.co.uk gå till support och så vidare...
|
MickeK
|
den 5 januari 2007
Ja det har jag... De vill att man ska uppdatera telefonen via NSU, vilekt jag redan gjort och enligt den har jag som sagt redan den senaste versionen som finns tillgänglig. Jag har följande: V 3.0638.0.0.1 30-10-2006 RM-133 Nokia N73 (35.01) //Micke
|
samel89
|
den 5 januari 2007
har du testat att formatera om hela telefonen. det finns en kod man ska skriva in men kommer inte riktigt ihåg den, *#7374# eller så var de nån anna, nån på forumet vet säkert
Nokia N73
|
Larzza
|
den 5 januari 2007
Stäng av telefonen. Tryck och håll nere "gröna svarsknappen" + "3" + "*" + on/off start knappen. Håll knapparna nere tills telefonen visar/blinkar "format" text i displayen och sedan startar telefonen om. Det är möjligt att telefonen frågar efter säkerhetskoden, som är 12345 och så startar den om. Det tar en stund att formatera telefonen och det är viktigt att formatteringen inte avbryts genom att ta loss batteriet, för då förstörs telefonen. Vid formattering av telefonen försvinner all information som lagts in, kontakter, meddelanden etc. Om möjligt gör en säkerhetskopia innan du formaterar. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Varken jag eller Nokia tar ansvar om ni har sönder era mobiltelefoner genom att använda denna instruktion.
Larzza
|
Flanker
|
den 10 december 2009
Hej Larzza, Du har redat mitt tekefon med din tips för "Knapp tricken" Tusen tack Flanker
|
Laffe
|
den 10 december 2009
Bumpning....
\\ HTC Hero //
|
|
Nytt inlägg i tråden
|
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
|
|
|
|
|
|
|
|
hänt: forum
Sök i våra forum
Senast i forumet
Visa fler nya inlägg »