Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 13 729 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Förfrågad om olagligheter, sen hotad om indrivning

Ironghost

Förfrågad om olagligheter, sen hotad om indrivning

den 26 december 2011
Gomorron!

Det var ett tag sedan man loggade in och skrev något vettigt här!

För ungefär en vecka sedan fick jag ett "intressant" mail, gällande hurvida jag kunde lösa olagligheter. Istället för att förklara är det nog lika bra att jag postar mailet.

"hej hur gör jag om ja vill häva stöldspärren på en w995. eller vilken som.
hur spårar jag ,och vad skaffar jag gps scrambler.samt avläsare av chip"

Då det olagligaste jag sysslar med, förutom att köra för fort, är att köpa hemkokad etanol, gav jag ett mindre trevligt svar tillbaks.

Detta resulterade i ytterligare ett mail:

"man borde inte sägga vad som helst hela tiden tilla vem som helst och du kan inte teka upp dinna ord nu, så borde du tänka litte på bötfällningen du just fick på 15000 kr.
mvh"

..

Nu till poängen, enda stället som min mail finns officiell på ett sådant sätt, är här. (se signaturen) Kopplar man detta till att jag troligtvis, under mina 1500+ inlägg, skrivit både det ena och andra om svartlistade enheter och upplåsning av stulna telefoner, blir det ganska troligt att denna "enteprenör" har hittat min mail här.

Diskussionsunderlag:

*Bör jag skaffa beväpning i självförsvarssyfte?
*Har ni råkat ut för liknande händelse?
*Vad skulle ni gjort, om ni suttit i min tämligen intressanta sits.

/Ironghost
0706326756 mattiasnordiin@gmail.com xscott90x@hotmail.com
Ironghost

SV: Förfrågad om olagligheter, sen hotad om indrivning

den 26 december 2011
Värt att nämna är att mailadressen är en "anonym" och säker mail. Dessutom är den inte registrerad något annat ställe på nätet.

rek1@countermail.com

/Ironghost
stelex

den 26 december 2011
Du har ju inte heller varit speciellt aktiv på detta forumet precis som du skriver. Kan ju undra om det är någon från något annat forum som känner igen ditt användernamn och nu bara driver med dig.

Ja,det var ju jäkligt märkliga mail. Konstigt också att stavningen blir betydligt sämre i andra mailet

Du har ju två mailadresser och tel.nummer i din signatur, så vad är det för adress du skriver med fet stil?

Har tyvärr inget bra svar på vad du ska göra.

Argumentera aldrig med en idiot, de drar ner dig till sin egen nivå och vinner på rutin.
Ironghost

den 26 december 2011
Personen i fråga har den mailen.

Det kan vara så, nu har jag heller inte varit aktiv på andra forum riktat mot mobiltelefoni och teknik på lika lång tid.

Svenskan är sämre i andra, ja. Dock är den kass i båda! Jag kallade personen ifråga kurd, vilket många från mellanöstern tar illa upp för, om man kallar dom. Stavningen i andra mailet skulle kunna bero på "ilska".

/Ironghost
lassie

den 27 december 2011
Vad sägs om att skicka ett svarsmail där du meddelar att hotet har polisanmälts. Vill du krydda mailet kan du ju samtidigt meddela mottagaren att du har varit Polisen behjälplig med att spåra mottagarens mailadress.
lassie
Ironghost

den 27 december 2011
Tack!

jo det skulle jag kunna göra. Det är ju dock bara något för att skrämma lillkillen i fråga.

Att polisanmäla det skulle jag verkligen inte göra. Jag är den som anser att polisen ska få största möjliga tid att hålla sig till riktiga brott, mord, våldtäckter, rån, grova misshandlar mm. Därav sinkar jag länsmans riktiga arbete genom att anmäla fjanterier.

/Ironghost
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Samsung galaxy s2 lte

Spara kontakter på datorn...

Iphone 4 hittar inte...

Svarsignal

Nokia N8 batteritid

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas