Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 13 710 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Sälja iPhone 3 med abonnemang?

Makaveli

Sälja iPhone 3 med abonnemang?

den 28 juli 2010
Hej,

Jag har ungefär 10 månader kvar på mitt abonnemang hos telenor och min iPhone 3. Nu vill jag gärna ha iPhone 4. Kan jag sälja av min iPhone 3 och behålla abonnemanget och låta köparen använda telefonen med kontantkort så länge det är samma operatör? Hur gör man med kvitto? Jag fick aldrig något kvitto på abonnemanget.

Tacksam för svar!
thelawyer

SV: Sälja iPhone 3 med abonnemang?

den 28 juli 2010
Klart du kan sälja mobilen. Nästa ägare kan använda Telenor kontantkort eller abonnemang, spelar ingen roll. Så gör jag jämt. Men du måste köpa iPhone 4 med ett nytt Telenor abonnemang. Tror att man får ha 2 abonnemang som privatperson.
Turtle

den 28 juli 2010
När du tecknade abonnemanget fick du väl skriva på ett avtal. Och det är ditt kvitto på abonnemanget.
Har Telenor någon begränsning på hur många abonnemang man får har? Det var i så fall något nytt för mig.
Nokia N8,Samsung Galaxy S,,iPhone 4 , Sony Ericsson Arc, iPhone 4S
Makaveli

den 28 juli 2010
Okej, vad bra! Jag är inte van med abonnemang, har bara köpt kontant mina telefoner, det här är första abonnemanget då iphone bara gick att köpa så. Ja ett avtal, de gäller som kvitto?

En kompis till mig beställde nyss en telefon, han fick ett avi på posten, skrev under det och hämtade ut telefonen. Men vart är avtalet som han ska skriva på? Får han det hemskickat senare?
Makaveli

den 28 juli 2010
Så avtalet på abonnemanget är också ett kvitto på telefonköpet?
thelawyer

den 28 juli 2010
Han lär ju få det hemskickat eller så ligger det i paketet. Fick med en följsedel när jag tecknade ett Telia abonnemang och det gäller som garantibevis.
R.Karlsen
Moderator

den 28 juli 2010
Alla iPhone´s är IMEI-reggade hos den operatör den är köpt hos. Så kvitto ska inte behövas, men annars är abonnemangsavtalet ett kvitto. Du kan sälja telefonen till någon som i sin tur kan ha Telenor Kontant eller Telenor Abonnemang. Dom kan ju även låsa upp den. Om du även vill ha en iPhone 4 men inte teckna ytterligare ett abonnemang så kan du låta någon ta över din iPhone 3G/3GS och ditt abonnemang. Nackdelen är ju dock att du förlorar ditt nummer och måste skaffa nytt. Men å andra sidan, en iPhone 4 med nytt abonnemang

Vill även påpeka att man får inte mer hjälp bara för att man skapar 2 trådar om samma ämne, tvärtom...det brukar sänka våra medlemmars vilja att hjälpa då det är irriterande. Säkerligen bara ett nybörjarmisstag som kan hända alla. Och som den snälla moderator jag är så upplyser jag dej hellre om reglerna i stället för att "dampa" på dej. Fortsatt trevlig dag
Har tagit farväl av Mobilforum.se efter alla svek från dom som driver sidan!
Makaveli

den 30 juli 2010
Nej, det var absolut inte mening. Råkade på något vänster skicka posten igen. Nu har man beställt iPhone 4 från halebop, frågan är jag valde det numret jag har hos halebop på min iPhone 3Gs, så nu står det två abonnemang på mig hos halebop på samma nummer. Kommer dom godkänna det? Eller får man bara ha ett abonnemang? Vill inte bli av med min beställning!

Sålde dessutom min iPhone idag, fick bra betalt!
Ryan-W
Moderator

den 30 juli 2010
Ang antal abb man får ha, det beror på ålder och inkomst.
Om vi utgår från att man är över 26 och har en vettig inkomst, vi säger 250.000 om året

Då kan du utan problem ha 3st abb hos Telenor, 3st hos Tre, 3st hos Glocalnet, 2st hos Tele2 samt 2st hos Telia/Halebop

Sedan kan man givetvis ringa in och förklara varför man skulle behöva fler och möjligen få det godkänt, dock hos Tele2 får man bara teckna 2st abb per kvartal. Tror dessutom deras maxgräns för privatpersoner ligger på 5st abb.
/ R
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Stora förändringar under...

Frågor om Motorola Defy

ta bort profil på...

Xperia 4G!!!

Lågt som glocalnet???

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas