Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 13 091 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

byta oprativsystem på vivaz?

jappen129

byta oprativsystem på vivaz?

den 20 juli 2010
Tjena! jag har läst att man kan byta operativsystem på vivaz på någon sida, kommer inte ihåg vilken bara.
Undrar om ni har någon guide till det eller om ni vet nått om det?
Vart ganska besviken på sonyericsson när jag gick från nokia 5230 till vivaz och att det är typ samma operativsystem, så tänkte spica upp den lite med ett nytt om det fungerar? och hur är det med garantin om man byter?

Tack på förhand!
vivaz HD
donnieboy

SV: byta oprativsystem på vivaz?

den 20 juli 2010
Menar du att du skulle byta fr ex symbian till android eller wm 6.1 till bada? Tror nog att det blir svårt, har ju sett personer som portat olika os till telefoner som egentligen har ett annat os, men då funkar inte alla funktioner o en del funktioner funkar dåligt!

Ett gott råd till nästa gång, prova luren du e intresserad av o prova os, kamera, musikuppspelning etc. Då får du en överblick på hur luren är o hur OS funkar. Gå gärna till affären o prova flera gånger så att du inte förhastar dig. det finns oxo en hel del sidor med tester o utlåtanden som du kan kolla igenom.

Men lycka till om du kan porta över ett annat os till din lur o får det att funka bra.
ps. garantin kommer inte att gälla då, 99% säker på det
Long live the king! What king? FuKING!!!! N900, 16gb SDHC och E72, 8gb SDHC!
jappen129

den 20 juli 2010
okej jag förstår vad du menar, den här killen jag läste det av köpte operativsystemet av sony ericsson. hitta vart jag läste det o det va på omdömen om luren på prisjakt.se
så här skrev killen.

"När jag köpte telefonen i våras var jag inte särskilt nöjd. Utseendet är bra och det att man kan köra spotify på den är också bra. Problemet är Symbian - fullkomligt värdelöst os... Men. Sen hittade jag SPB Mobile Shell som jag köpte från tillverkaren, och nu är denna telefon en fullpoängare! Funkar lika bra som androidlurar. Sen jag köpte spb har jag sett att man nu kan skaffa det från sonyericsson playNow för 300 riksdaler också. Ett tips för er som kanske går och småsvär över ett halvlyckat köp. "
vivaz HD
Laffe

den 20 juli 2010
SPB Mobile Shell är inte ett operativsystem, det är ett skal för startskärmen.
http://www.spbsoftwa...Extern länk
\\ Samsung Galaxy S //
jappen129

den 20 juli 2010
okej sorry, jag är lite okunnig bara.
vivaz HD
Kapten

den 20 juli 2010
jappen129, be inte om ursäkt för det. De flesta utav oss lite mer erfarna användare är glada att hjälpa till, även om det innebär vissa gliringar lite då och då.
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Lägga över SMS till...

Displayen svartnar

Valigt Knappsats system...

Garanti begagnad...

kontakter från iphone till...

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas