|
 |
|
Genväg till: |
Nokia x6 problem att uppdatera mobil o visa filmer
panpan
|
Nokia x6 problem att uppdatera mobil o visa filmer
den 1 maj 2010
Jag införskaffade Nokia x6 här om dagen. Och det första problemet jag upptäcker är att det inte går att visa filmer. Man kan kolla online men inte på såna filmer som är sparade på mobilen. Inte ens de som kom med mobilen så det är inget fel på formatet. Har prövat fabriksåterställning med det funka inte. Det är mycket möjligt att det problemet är kopplat till att jag inte kan uppdatera mobilen. Den är vs 12 när den borde va typ vs 20. Någon som vet nått sätt att fixa de här problemen mer än att sitta och vänta på att 3G eller Nokia ska få tummen ur röven?
|
Antaeus
|
SV: Nokia x6 problem att uppdatera mobil o visa filmer
den 1 maj 2010
Vad menar du med att "3G eller Nokia ska få tummen ur röven"? Menar du operatören 3? Kan inte du uppdatera? Pröva att återställa OS:et via Update manager som finns för Windows. //iMax
antaeus
|
Antaeus
|
den 1 maj 2010
Vad menar du med att "3G eller Nokia ska få tummen ur röven"? Menar du operatören 3? Kan inte du uppdatera? Pröva att återställa OS:et via Update manager som finns för Windows. //iMax
antaeus
|
mariel
|
den 1 maj 2010
Uppdateringen är så ny att det kan ta ett tag innan den är tillgänglig för alla.
|
Kapten
|
den 1 maj 2010
Som mariel säger, speciellt när den gissningsvis är 3-brandad och 3-låst. Då måste den nya mjukvaran först gå till 3 för att modifieras och sedan tillbaka till Nokia som ska godkänna och släppa den för de 3-brandade Nokia X6.
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
|
panpan
|
den 2 maj 2010
Okej, jo jag tror det var typ det tre sa när jag ringde deras tekniska support. Just play the waiting game then... Men jag hoppas de fixar det snabbt för det känns lite sådär att köpa en mobil som redan från början inte fungerar ordentligt. Antaeus vad innebär det att återställa OS´et? ..Som jag btw inte vet vad det är.
|
Antaeus
|
den 4 maj 2010
Panpan --> Du kan återställa hela OS:et i Update manager i Win. Du får besked att du har senaste tillgängliga och frågan om du vill återinstallera hela operativsystemet i telefonen. Observera att allt du lagt in; kontakter, musik, bilder mm; kommer att vara puts väck, så säkerhetskopiera din lur innan! //iMax
antaeus
|
olex940925
|
den 22 maj 2011
Hej, jag hade faktiskt ett liknande problem!! fast det blev bara sådär.. jag fick ett tips av en kompis som sa, att jag skulle Reset:a alltså du trycker in gröna luren + röda luren + kamera knappen. efter ett tag så fungerar det, visserligen så försvann allting, men nu har det fungerat klanderfritt!
|
|
Nytt inlägg i tråden
|
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
|
|
|
|
|
|
|
|
hänt: forum
Sök i våra forum
Senast i forumet
Visa fler nya inlägg »