Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 13 710 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Dåligt batteri och strul med minnet SE j105i

FreddyBoy

Dåligt batteri och strul med minnet SE j105i

den 7 mars 2010
Hej!

Köpte mig förra veckan en S-E j105i på Onoff.
Dagen efter köpte jag mig ett Micro SD 4GB minne på Teknikmagasinet.

Har nu märkt att batteriet tar slut väldigt fort. Låg runt 40% innan jag gick och la mig, när jag vaknade var telefonen död.. Likadant idag, var full laddat igår vid 23.00, cirka 20% kvar klockan 16. Då hade jag bara surfat någon minut, skickat cirka 5sms och ringt ett par samtal.

Problem nummer två har att göra med minneskortet jag köpte.
Om jag får sms så säger det att TELEFONMINNET är fullt, så jag kan inte ta emot objektet. Detta trots att minnet är långt ifrån fullt, förstås.
Klockan nollställs också varje gång jag startar om telefonen med minneskortet i.

Tar jag ut mitt minneskort så kan jag ta emot dessa mms samt att klockan behåller sin riktiga inställning.

Vad kan felen vara? Kan den dra massa batteri för att minneskortet inte funkar som det ska? Och vad kan det vara för fel på det? Något i telefon eller kanske minneskortet är paj? Eller måste man göra något med minneskortet först kanske?

Tack på förhand!
Narii

SV: Dåligt batteri och strul med minnet SE j105i

den 7 mars 2010
Lämna in mobilen på reparation, om du gör det inom 7 dagar så gäller DOA. (har för mig att SE har det)
Narii - Kontakt narii-@hotmail.com
Turtle

den 7 mars 2010
Låter som att det kan vara fel på minneskortet. D u kan ju testa med att formatera om minneskortet.
Nokia N8,Samsung Galaxy S,,iPhone 4 , Sony Ericsson Arc, iPhone 4S
FreddyBoy

den 7 mars 2010
Narii: OK, lär väl säkert få vänta flera veckor då men ska åka ner imorrn och se vad dom säger.
Narii

den 7 mars 2010
Att ett minneskort tömmer batter, får mobilen o glömma klocka?
Aldrig hörttalas om det förut..
Narii - Kontakt narii-@hotmail.com
Turtle

den 8 mars 2010
Eftersom som det fungerar som det ska utan minneskort så kan det faktiskt vara så att minneskortet är skadat.Men självklart så kan det vara fel på själva mobilen också.Men man kan ju testa med ett annat minneskort och om felet kvarstår så bör det ju vara så att felet ligger i mobilen och inte i minneskortet.
Nokia N8,Samsung Galaxy S,,iPhone 4 , Sony Ericsson Arc, iPhone 4S
lassie

den 8 mars 2010
Hej Turtle! "Eftersom som det fungerar som det ska utan minneskort"

Hmmm, vet inte om man ska tolka Freddys inlägg som han har testat detta

Annars är det väl så man bör börja felsöka, för att veta om minneskortet ö.h.t. påverkar mobilen kan man ju testa utan ett sådant i först. SE J105i verkar ha ett internminne på 100 MB, så då ska det väl bra att köra enklare saker på den ändå. Freddan kan ju låta mobilen ligga påslagen under natten och se hur batteristatusen ser ut nästa dag...batteri ok = felet har samband med minneskort
lassie
FreddyBoy

den 17 mars 2010
Hej!

Problemet är fortfarande inte löst men jag har kommit en bit på vägen!
Som sagt, mobilen funkar inte som den ska med minneskort i. Fick först prova ett nytt minne på Onoff som funkade. Åkte till teknikmagasinet där jag fick ett nytt minne - som fungerade. Men inte speciellt länge, för efter ett tag blev det likadant igen och minneskortet är trasigt.
Vet inte om jag har haft otur med att få två världelösa minnen eller om teknikmagasinets minneskort är dåliga..?

Så ligger det till iaf.
wacoo

den 7 juni 2010
Har också j105i o efter ja köpte minneskort till den börja den lagga, kunde nt ta kort när minneskortet va i o lite annat mindre problem, köpte mitt på teknikmagasinet me
AntonS

den 7 juni 2010
Våra fyra J105 kraschar varje gång minneskortet formatteras. Nu gör man ju inte det så ofta så det känns inte så irriterande. Inga andra konstigheter har visat sig.
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Stora förändringar under...

Frågor om Motorola Defy

ta bort profil på...

Xperia 4G!!!

Lågt som glocalnet???

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas