|
Kameramobil - HJÄLP!
rockfever
|
Kameramobil - HJÄLP!
den 8 februari 2010
Hejsan! Nu är det så här att jag är ute efter en kameramobil. SE - satio har man ju förstått har bra kamera. Men det måste ju finnas andra med. (har inte riktigt fastnat för den >.< förklara gärna om du vet något om denna eller om du kanske även har den =) Har ni några andra förslag på bra kameramobiler?? Vad är det man ska titta efter när man är ute efter en mobil som tar bra bilder i ljusa och mörka väder?? Tack så mycket.
|
ZIGGEE
|
SV: Kameramobil - HJÄLP!
den 8 februari 2010
Kommande Sony Ericsson Vivaz ska filma i HD så den måste nog ta bra bilder då också XD. Men först och främst ska man väll kolla på megapixlar när man söker kameramobil . Sen kanske om det finns testbilder på internet så kan man jämföra ... Annars vet jag inte. Kanske Samsungs 12megapixler mobil . Kommer inte ihåg namnet men tror inte den kommit än heller...
|
donnieboy
|
den 8 februari 2010
Du skall absolut inte bara titta på Megapixeltalet!!! Det är VÄLDIGT viktigt vad det är för optik (o allt runt det) oxo, även vad den har för blixt!! Om man skall filma mycket så e en Ledlampa (som även funkar som en sorts blixt vid foto) att föredra, men vid foto skall det vara Xenon blixt!! Men ett par mobiler att rekommendera ang foto! Omnia HD (filmar i 720 i el p (kommer inte ihåg)) Satio N82 (xenon, grym för att va ca 3 år gammal) N86 (vidvinkel lins) Lg har väl oxo nån modell C905 (fast varit riktigt mkt problem med denna lur) Ganska många saker att hålla reda på egentligen, men tänk på att bilderna blir inte bättre bara för det är 12 mpix när hårdvaran bakom e skit! Har hört o läst en hel del om SE K800 att den med lite tweekande e sjukt grym på att ta foto!! O den är "bara" på 3,2 megapixel! N82 har jag själv erfarenhet av o den e ruskigt bra på foto, även N86!!
Long live the king! What king? FuKING!!!! N900, 16gb SDHC och E72, 8gb SDHC!
|
CaisaVarg
|
den 9 februari 2010
Jag röstar på Nokia N86. Tar mycket bra bilder. Som donnieboy säger så ska du absolut inte bara kolla på magapixlarna. Sony Ericsson C905 tar tillexempel bättre bilder än vad W995 gör. (Eller har jag fel?) Sation tar ju väldigt bra bilder också. Smaksak.
Fabriksupplåst Apple iPhone 4
|
andnewman
|
den 9 februari 2010
Fortsätter att fylla tråden med "Kolla inte på Mpix då det bara är säljknep i mobilvärlden" Mpix talar bara om hur stora bilderna blir, inte hur bra kvalitet det är. Det är idag tekniskt möjligt att tillverka en mobilkamera med 50Mpix, men bilderna skulle bli helt oanvändbara, du skulle bara se brus och skit. Sation tar för visso bra bilder, men det finns givetvis bättre, och billigare. Dnooieboy har listat de lurar som kan vara intressanta. CaisaVarg har helt rött i det hon skriver om W995 vs C905 som är samma telefon och kamera under skalet, men med skillnad i optiken.
Beer goes in the mouth! http://www.firefoxmy...
|
krizzey
|
den 25 februari 2010
En parameter som påverkar fotokvaliteten mkt, speciellt i svårare förhållanden såsom mörker, är sensorstorleken. Dock är det närmast omöjligt att få ut denna info från tillverkarna. En möjlighet kan vara att leta upp vilken kameramodul som används och kolla upp lite info på denna. Mobiltillverkarna själva optimerar ju mjukvaran runt foto-delen, men hårdvaran (kameramodulen) köps ju in av andra (Sony etc...) Har tyvärr ingen länk till dessa här o nu.
SE W800, SE P910
|
|
Nytt inlägg i tråden
|
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
|
|
|
|
|
|
|
|
hänt: forum
Sök i våra forum
Senast i forumet
Visa fler nya inlägg »