|
Nokia 6710 navigator
jonken78
|
Nokia 6710 navigator
den 3 februari 2010
Hej Hämtade min nya mobil idag och som vanligt blev det en hel del "pill" för att se hur det fungerade med de olika sakerna. När jag kopplade mobilen till datorn och tittade på minneskortet så fann jag att det bara fanns kvar ca 1 Gb av totalt 4Gb. Hittade att en mapp på kortet vid namn cities som stod för omkring 2.65 Gb av de upptagna. Jag hittar ingenstans vad detta är eller om det är något som behövs för GPS. Är det någon som kan hjälpa mig med detta? Skulle helst vilja radera detta för att fylla på med lite musik istället
|
palermo
|
SV: Nokia 6710 navigator
den 3 februari 2010
Det är kartorna till navigeringen.
palermo
|
jonken78
|
den 3 februari 2010
Har hittat att detta kallas för megaregioner. Vad som nu menas med detta??? Palermo menar ju att de är kartorna och då är det väl inte mycket att göra. Ger ju inte så mycket utrymme för musik på det kortet i så fall.
|
mariel
|
den 4 februari 2010
Ja, det är kartorna, så du får väl skaffa ett större minneskort.
|
Kapten
|
den 4 februari 2010
Ladda ner Nokia Map Loader, koppla in telefonen, följ beskrivningarna på skärmen, ta bort de kartorna du INTE kommer använda, ladda in Sverige och Voilá! du har ca 3.6GB ledigt...
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
|
jonken78
|
den 5 februari 2010
Tack kaptenen, skall kolla det efter jobbet då jag inte kommer att använda det speciellt mycket utomlands. Skulle jag göra det kan man ju alltid göra om det hela. Hoppas stort på detta.
|
jonken78
|
den 6 februari 2010
Funkade kanon med att ta in de kartor jag kommer att använda. Får tacka kaptenen för detta tips åt en nybörjare med Nokianavigering.
|
|
Nytt inlägg i tråden
|
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
|
|
|
|
|
|
|
|
hänt: forum
Sök i våra forum
Senast i forumet
Visa fler nya inlägg »