Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 12 680 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Nokia 6710 navigator

jonken78

Nokia 6710 navigator

den 3 februari 2010
Hej

Hämtade min nya mobil idag och som vanligt blev det en hel del "pill" för att se hur det fungerade med de olika sakerna. När jag kopplade mobilen till datorn och tittade på minneskortet så fann jag att det bara fanns kvar ca 1 Gb av totalt 4Gb. Hittade att en mapp på kortet vid namn cities som stod för omkring 2.65 Gb av de upptagna. Jag hittar ingenstans vad detta är eller om det är något som behövs för GPS. Är det någon som kan hjälpa mig med detta? Skulle helst vilja radera detta för att fylla på med lite musik istället
palermo

SV: Nokia 6710 navigator

den 3 februari 2010
Det är kartorna till navigeringen.
palermo
jonken78

den 3 februari 2010
Har hittat att detta kallas för megaregioner. Vad som nu menas med detta??? Palermo menar ju att de är kartorna och då är det väl inte mycket att göra. Ger ju inte så mycket utrymme för musik på det kortet i så fall.
mariel

den 4 februari 2010
Ja, det är kartorna, så du får väl skaffa ett större minneskort.
Kapten

den 4 februari 2010
Ladda ner Nokia Map Loader, koppla in telefonen, följ beskrivningarna på skärmen, ta bort de kartorna du INTE kommer använda, ladda in Sverige och Voilá! du har ca 3.6GB ledigt...
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
jonken78

den 5 februari 2010
Tack kaptenen, skall kolla det efter jobbet då jag inte kommer att använda det speciellt mycket utomlands. Skulle jag göra det kan man ju alltid göra om det hela. Hoppas stort på detta.
andnewman

den 5 februari 2010
Kapten vet precis vad han snackar om!
Varför tror folk att man kan läsa tankar över internet? http://www.firefoxmy...Extern länk
jonken78

den 6 februari 2010
Funkade kanon med att ta in de kartor jag kommer att använda. Får tacka kaptenen för detta tips åt en nybörjare med Nokianavigering.
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Uppdatering SE Satio

Skillnad på vivaz pro och...

Z800 till V802se

Möjlighet att förlänga...

svtplay i N86 ?

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas