Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 13 710 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Nokia N95

Genväg till:

Åsikter om mobilen

Mobilens forum

SMS-problem N95

Par Jn

SMS-problem N95

den 29 januari 2010
Jag har ett problem som kommit och gått....men nu är konstant efter en utlandsresa -då jag använde mobilen.

När någon svarar på mina sms så får jag dem ej -förrän jag stängt av och startat telefonen. Det räcker ej med flightmode och sedan normal-läge utan det krävs en "omstart".

Första sms får jag men detta händer bara då folk svarar på mitt sms, ej om de skriver ett nytt så att säga.

Har uppdaterat program mm och även bytt sim-kort.
Har testat senaste sim-kortet i annan telefon och då funkar det som det ska -så det är nåt med N95 som är fel. Har ej ändrat SMS-inställningar men därefter såklart testat olika lägen även där (typ svara via samma central etc)

Någon som har en idé?
Stött på detta problem tidigare?

Allt övrigt funkar perfekt -tom sliden efter snart 3 års intensivt användande...
andnewman

SV: SMS-problem N95

den 30 januari 2010
Har du uppdaterat telefonens programvara med NSU http://softwareupdat...Extern länk
Uppdatera till senaste, som släpptes i december (2.5 år efter telefonen släpptes - take that SE)

Har du använt dig av säkerhetskopior för att få tillbaka inehållet?
Gör inte det! OK, kontakter, kalender, anteckningar och sådant, men ALDRIG filer, program och inställningar. Filerna kan du kopiera manuellt via PC Suite eller via filhanteraren i telefonen till minneskortet.
Programmen installerar du om manuellt från scratch, inställningarna gör du om, internet-, MMS- och SMS-inställningarna ska den fixa automatiskt i normala fall när man har ett någolunda modernt SIM.

Om telefonen inte totalåterställs efter uppdateringen (du måste bla välja land när den startar upp) så måste du manuellt göra en hård-reset som nollar den (*#7370# kod 12345 om du inte ändrat).
Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice! Bye, bye Nokia! http://www.firefoxmy...Extern länk
R.Karlsen
Moderator

SV: SMS-problem N95

den 30 januari 2010
En, av dina två identiska trådar, är raderad

// MOD
Har tagit farväl av Mobilforum.se efter alla svek från dom som driver sidan!
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Stora förändringar under...

Frågor om Motorola Defy

ta bort profil på...

Xperia 4G!!!

Lågt som glocalnet???

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas