Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 12 986 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Varning för World Of Electronics!

BenSherman

SV: Varning för World Of Electronics!

den 25 januari 2010
Det är ju nästan lite sorgligt det här...

Det World Of Electronics inte verkar förstå (eller vill erkänna) är att jag känner mig lurad av dem. Först sålde de stöldgods (vilket de kanske inte visste om, vad vet jag) och sedan visade det sig att ersättningsmobilens garanti inte gäller hos min lokala auktoriserade Sony Ericson verkstad. Det blir ju onekligen smidigare för mig om jag kan lämna in mobilen för ett garantiärende i samma stad som jag bor i, eller hur...?
Om jag hade köpt mobilen hos t ex Telia, Telenor eller Expert hade garantin gällt hos min lokala auktoriserade Sony Ericson verkstad. Så World Of Electronics argument håller inte.
Och ja, jag tycker att man ska varna för företag som man tycker verkar vara oseriösa.
Det tar lång tid att bygga upp ett förtroende, men det går väldigt snabbt att rasera det.
"Oh, so they have internet on computers now!" Homer Simpson
BenSherman

den 9 mars 2010
...och nu är det bara till att vänta på ARN's beslut, vilket kan ta ca sex månader, men den som väntar...

Finns det nå'n på detta forum som vill köpa en W902 i halvdant skick? Garanti hos World Of Electronics finns t o m mars 2011 .
monzik

den 9 mars 2010
va ska du ha då?
BenSherman

den 9 mars 2010
Försäljningen av W902'an var inte helt seriöst menat då jag vill invänta ARN's svar först.
BenSherman

den 21 juli 2010
Så har jag äntligen fått svar från ARN. Tyvärr är de inte på min sida utan de låter World Of Electronics komma undan med sina skumraskaffärer. Tråkigt men sant.

Under resans gång med ARN så har jag fått göra ett tillägg till min anmälan som löd så här:

Bryan Rihan på World Of Electronics svarar med att skicka med deras garanti villkor (se nedan). I samma villkor har jag låtit markera ett stycke där det står att jag som kund inte får manipulera innehållet i mobilen utan skriftligt godkännande från World Of Electronics. Om så görs gäller inte garantin.
Men i det här fallet är det inte jag (kunden) som har manipulerat innehållet i mobilen utan World Of Electronics (företaget) som har gjort det. På grund av detta gäller inte garantin hos min lokala auktoriserade Sony Ericson verkstad (Radiosystem Bertil Åhs), då mjukvaran i den har blivit hackad.

5. Garanti
World Of Electronics säljer alla produkter med Ett års garanti, utom.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Gäller det t ex handhavande fel eller felinställd vara måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Detta gäller även i de fall vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan utan skriftligt godkännande ifrån World Of Electronics.

ARN?s beslut kan man tolka som att det nu är fritt fram för alla att lura herr och fru Svensson där ute i vårt avlånga land. Grattis Sverige, ni har blivit lurade!

Så än en gång, UNDVIK World Of Electronics! Ett råd från mig till er som jag verkligen kan stå för.

« Första « Föregående Sidan 2 av 2
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Sälja iPhone 3 med...

GPS problem!

Back up Batterier

Kan jag ha Skype på min...

Lista med...

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas