|
 |
|
Genväg till: |
QT? vad e detta??
donnieboy
|
QT? vad e detta??
den 5 december 2009
Tja alla!! Har inte så mkt kolla på Linux o så, men kollade denna video på en annan sida med ngt som heter QT! Någon som kan förklara vad det är på ett ungefär o hur d funkar! Länkt till videon http://dailymobile.s...
Samsung Galaxy S2, men fan oxo, Nokia N9 ser NAJJJJJS ut, men e fortf skeptisk!
|
Turtle
|
SV: QT? vad e detta??
den 6 december 2009
http://qt.nokia.com/...
Nokia N8,Samsung Galaxy S,,iPhone 4 , Sony Ericsson Arc, iPhone 4S
|
donnieboy
|
den 6 december 2009
Tack! Läste detta oxo, men e inte så haj på programmering så detta sa mig inte så mkt! Undrar om detta e ngt som man kan lägga in på luren, såg att det fanns till 5800 o N97 o div S60 3rd lurar oxo!?! Eller är det ett programmerings språk eller vad?? Nån som kan förklara för en som förvirrad.
Samsung Galaxy S2, men fan oxo, Nokia N9 ser NAJJJJJS ut, men e fortf skeptisk!
|
Turtle
|
den 6 december 2009
Vet ju inte om jag har förstått det rätt men det verkar vara ett program som gör att du kan göra egna sidor på mobilen.Hemsidor och applikationer.Tror jag. Att du kan anpassa din mobilskärm så som du vill ha det.Gränssnittet etc.
Nokia N8,Samsung Galaxy S,,iPhone 4 , Sony Ericsson Arc, iPhone 4S
|
Kapten
|
den 7 december 2009
Det är inte ett program för mobilen. Suck...
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
|
toxaris
|
den 28 juli 2010
QT är ett ramverks som det så fint heter. Normalt om en utvecklare vill programmera ett program till tex Symbian så laddar utveklarn ner utverklarverktyget för symbian och kodar ihop programmet. Men om sen utvecklaren vill att programmet ska fungerar på tex N900 som har ett helt annat typ av utvecklarverktyg så får utvecklaren börja om från börja och skriva om all kod. Men med om man använder QT så kan utvecklaren skriva en omgång kod som sedan omvandlas och komplieras för att fungera på flera olika platformar, tex Maemo, Meego, Symbian, windows mobile. Och man sparar där med mycket tid. I framtiden hoppas jag att QT kommer ha stöd för Android också, eftersom det finns långt fler hemmakodare för android än tex Maemo. Men om dessa också börjar använda QT så kommer de lätt att kunna fixa till deras program så det fungerar på Maemo/Meego också.
|
|
Nytt inlägg i tråden
|
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
|
|
|
|
|
|
|
|
hänt: forum
Sök i våra forum
Senast i forumet
Visa fler nya inlägg »