|
 |
|
Genväg till: |
Stänga av pipet/ljudet när man tar kort/filmar?
Tubby
|
Stänga av pipet/ljudet när man tar kort/filmar?
den 11 november 2009
Ja som sagt går det att på något sätt stänga av ljud som låter när man tar kort/filmar? tycker det är jobbigt, dessutom vill man ju ta kort i smyg ibland man kan ju välja bland typ 3-4 olika ljud, men vad jag har sett går det inte att stänga av?
|
Turtle
|
SV: Stänga av pipet/ljudet när man tar kort/filmar
den 11 november 2009
Pröva att sätt mobilen på profilen ljudlöst. Om inte det fungerar så försök med att sänka ljudet för ringsignalen så mycket det går.
Samsung Galaxy S, Samsung Omnia HD,,Nokia 5800,N86,iPhone 3G m.m.
|
Tubby
|
SV: Stänga av pipet/ljudet när man tar kort/filmar?
den 11 november 2009
Inget av dom funkar
|
Turtle
|
SV: Stänga av pipet/ljudet när man tar kort/filmar
den 12 november 2009
I inställningar för kameran skall det finnas att man kan ställa in olika ljud när man tar en bild.Finns det ingen ruta där som det står av på? Det finns ju typ ljud 1,ljud 2 osv. Jag har för mig att det ska finnas.Men jag kan ha fel.Var ett tag sedan jag hade en K800
Samsung Galaxy S, Samsung Omnia HD,,Nokia 5800,N86,iPhone 3G m.m.
|
vicke_cool
|
den 12 november 2009
Detta beror på mobilens mjukvara. OM det är den nyare, CID53 som det kallas, så fungerar det troligtvis inte. Du kan ha fått CID53 exempelvis genom att ha uppdaterat programvaran via Sony ericsson update service. Det funkar inte heller om mobilen är brandad med 3, dvs. 3s speciella programvara. Men om din telefon har den tidigare utgvina versionen CID, dvs. CID52 så kan du enkelt genom några knapptryckningar ta bort kameraljudet i programmet XS++. Kan vara lite avancerat och det bryter din garanti, men rätt gjort är det inga problem.
Har just nu: Nokia 5230, 6220c, SE K850i, LG KC910 Renoir ...
|
frank_pe
|
den 13 november 2009
Har för mig att ljudet bara hörs i snäckan om du har handsfree inkopplad.
Sony Ericsson K770i, programvaruversion: R8BE001
|
|
Nytt inlägg i tråden
|
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
|
|
|
|
|
|
|
|
hänt: forum
Sök i våra forum
Senast i forumet
Visa fler nya inlägg »