Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 12 986 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Nokia N73

Genväg till:

Åsikter om mobilen

Mobilens forum

N73 - eller vilken mobil?

joster

N73 - eller vilken mobil?

den 13 februari 2009
Har ett dilemma, Antingen N82 fast den är så dyr och knapparna kanske inte är dem skönaste, eller n73 blocket, billig fast den kan vara defekt, garanti och andra saker kanske inte gäller.

en person och sin sambo säljer 2 N73or ME för 650 kr (billigt!) Fast han skriver att kameran hänger sig ibland på N73 ME men han säger kameraproblemet på den svarta åtgärdas väldigt enkelt genom att uppdatera programvaran GRATIS på www.nokia.se.

Stämmer det, känner ni till det kameraproblemet för det måste ju vara något som händer andra N73 ägare eftersom det han skriver det går att återgärda (fast varför skulle han inte göra det själv då???) Vad är det som hänger sig isåfall, tacksam för svar

N82 då har allt jag vill ha men kostar ju sin del, N73 kan jag "klara mig på för ett billigt pris, samt att jag gillar Utseendet på N73 mera. Ha det!
Ryan-W
Moderator

SV: N73 - eller vilken mobil?

den 13 februari 2009
definitivt inte N73, den är gammal, riktigt sega menyer, pg av gammal hårdvara.

Jag hade lätt tagit N82 även fast den är dyrare, dock inte ngn telefon jag hade kunnat tänka mig o ha dels pg av storleken, sen pg av knapparna. Men lätt hellre den än en N73, även fast prisskillnaden är markant.

Och han som har en defekt kamera, det tar ett par minuter o koppla in telefonen och uppdatera programvaran, antingen är han sjukt lat, eller så ljuger han.

Men mitt råd hade istället varit o köpa Nokia 6220 classic, den och N82 är nästan identiska vad gäller speccar: samma upplösning på skärmen, båda har 5mp kamera, xenonblixt, gps, m.m.m
skillnaden på dom är i princip: N82 har wlan, 6220 har inte det.
Och om du bryr dig om strålning så har 6220 mindre än hälften så mycket strålning som N82. Och den är betydligt mindre än N82

6220 kostar 2400 ny i internetbutiker.
/ R
Kapten

den 13 februari 2009
Om vi gör så här.

Vad vill du ha i din mobil? Vad är viktigt? Vad är mindre viktigt?
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
Bobbynx

den 13 februari 2009
Jag själv hade nog valt N82 om jag hade haft tillräckligt med pengar för N82an har ju 5mpix kamera wlan blixt mm medans N73an har ju bara 3.2mpix och inget wlan.. Men det är ju hur jag skulle tänka // Bobby
//Life is short....Stunt it
Bobbynx

den 13 februari 2009
Hehe var det dom här du såg http://www.blocket.s...Extern länk den svarta såg rätt okej ut men den silvriga var rätt välanvänd.. och jag säger som ryan W när det gäller kamera problemet "det tar ett par minuter o koppla in telefonen och uppdatera programvaran, antingen är han sjukt lat, eller så ljuger han. "
//Life is short....Stunt it
Kapten

den 13 februari 2009
N73 är en snart 3 år gammal telefon. Telefoner, precis som all elektronik är förbrukningsvaror. Den kommer inte hålla hur länge som helst. Köp hellre en telefon som har specifikationer som du kommer att bli nöjd med, är inte värt att kompromissa. Sedan ifall du köper en ny från butik så har du en mycket större säkerhet ifall det skulle hända någonting. Som jag nämnt tidigare i något inlägg så har du inte full 24 månaders garanti (gäller från inköpsdatum från butik) sen har du inte heller någon reklamationsrätt på telefonen.

Slutsatsen är... Kompromissa inte. IFALL det händer någonting så har du större fallskärm med en ny telefon än med en begagnad.
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
joster

den 13 februari 2009
Den kommer inte hålla hur länge som helst.Köp hellre en telefon som har specifikationer som du kommer att bli nöjd med, är inte värt att kompromissa.

Japp orden talar för sig själva, du har rätt. Huvudsakligen vill jag ha en mobil med bra kamera, mp3 (3,5 jack är ett +), och så ska den vara snabb samt att jag vill kunna lägga in filmer lätt på den. Det enda som N73 skiljer sig från N82 som gör att jag vill ha den, är dess design, kamera lucka snyggt, "lite antik" tufft att ha en lite mer sådan. Men kanske framförallt knappsatsen, och det är rätt knappar för mitt behov samt att den var billig då. Men själva innehållet slår ju N82 med stort.

Fast det verkar som om N82 har dåligt med batteritid? Man måste ju slå av 3g kanske och allt sådant först. vet ni något om det?
Sedan vill jag ha en mobil som man kan greja lite med, installera olika program m.m fast det är viktigt med batteritiden.

Visst Nokia 6220 skulle kunna funka, men nej den har mindra skärm 2,2", kanske inte 3,5 jack m.m ser lite som en vuxentelefon med. Strålning är ju viktigt att tänka på, fast det är väl samma strålning på alla mobiler, om man stänger av 3g eller vad ska man annars gör för att få mindre strålning?
joster

den 13 februari 2009
Glömde säga, ifall jag skaffar en N82 så kommer jag vilja skaffa något skyddsfodral till den, vilket sorts är det bästa, strumpa typ eller något genomskinlig överdrag?
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Sälja iPhone 3 med...

GPS problem!

Back up Batterier

Kan jag ha Skype på min...

Lista med...

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas