Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 12 986 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Sony Ericsson K800i

Genväg till:

Åsikter om mobilen

Mobilens forum

Telefonkod ? Snälla hjälp.

bollenloll

Telefonkod ? Snälla hjälp.

den 10 februari 2009
Hej, undrar om nån kan hjälpa mig om telefonkod som jag har fått, har inte använt min k800i på länge sen när jag skulle starta den så stod den telefonkod ? Har aldrig haft nån telefonkod ? Snälla kan inte nån hjälpa mig om hur jag kan låsa upp den, har försökt flrea gånger med olika koder , pls. Mejla till boll_1994@hotmail.com ,
Ironghost

SV: Telefonkod ? Snälla hjälp.

den 10 februari 2009
0000 eller 1234, 12345, 00000

Annars kan du nog flasha om den. Upplåsaren eller GSMbonnie borde veta om det fungerar. Programmet som du använder då heter XS++ 3.1 (om telefonen inte är cid 53)
0706326756 mattiasnordiin@gmail.com xscott90x@hotmail.com
vicke_cool

den 10 februari 2009
Du behöver inte flasha om den, det räcker med att köra XS++, ansluta telefonen och sedan ändra koden till '0000' via det programmet, via funktionen Reset lock eller vad det nu heter. Smidigt och enkelt.
Har just nu: Nokia 5230, 6220c, SE K850i, LG KC910 Renoir ...
vicke_cool

den 10 februari 2009
Men standard för DB2020, är '0000', precis som Ironghost säger.
DonMartin

den 10 februari 2009
Ja och jag kan också säga att det är 0000, precis som Ironghost och vicke_cool säger.
bollenloll

den 11 februari 2009
Men hur fungerar den XS++ ? Den är så komplicerad ? Jag har USB cabel och allt, den säger typ jag ska stänga av telefonen sen trycka "C" ? Har försökt så men sen står de " Error: Cannot open phone communication port" , hjälp tack ?
"
vicke_cool

den 11 februari 2009
Du måste ha drivrutiner för enheten också, SEMC USB FLASH.
Det gör du allra enklast genom att ladda ned SEUS och ansluta telefonen, uppdatera inte, det gör din telefon till en CID 53 och omöjligt att bruka med XS++. Då har du drivrutinerna som behövs.

Sen kör du XS++ och ansluter telefonen(ta ut batteriet, HÅLL NED 'c' som är under höger valknapp) tills XS++ visar att din telefon är ansluten. Sedan under området 'GDFS' så klickar du. Där borde finnas ett alternativ Reset phone lock (or if DB2020, resets it to '0000'). Operationen tar ca 30 sekunder och sedan kan du koppla bort telefonen och använda med koden '0000', koppla dock inte bort förrän XS++ visar det.
vicke_cool

den 11 februari 2009
SEUS är sony ericsson update service och hämtas från www.sonyericsson.com/cws som är den svenska sidan.
bollenloll

den 11 februari 2009
Vicke, när jag ska installera sues så trycker jag på den sen kommer det fram en bild på Sony Ericsson sen checking for uptades, sen Downloading Updates , utan att jag rör något, men jag tog bort de direkt eftersom du sa att jag inte skulle göra de, Men hur gör jag ? Har du msn ? så kan vi snacka där så går det nog snabbare, bara om du vill ? Tack så länge.
Ironghost

den 11 februari 2009
Du behöver inte ansluta telefonen så tidigt. SEUS säger annars när du ska ansluta telefonen.

"Checking for updates" som du såg var till själva programmet, SEUS. Inte till telefonen. För att uppdatera telefonen så måste du trycka på flera knappar i programmet.
0706326756 mattiasnordiin@gmail.com xscott90x@hotmail.com
Sidan 1 av 2 Nästa » Sista »
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Sälja iPhone 3 med...

GPS problem!

Back up Batterier

Kan jag ha Skype på min...

Lista med...

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas